2010. április 4., vasárnap

Kávés torta

Hirtelen felindulásból megsütöttem ezt a tortát. Egyrészt tesztelésnek, hogy még mindig jól tudok-e sütni, másrészt gyakorlásképp a jövő heti szülinapi dömpingre :)

Mailben kaptam egy Finomságok.doc file-t, ebben találtam rá a Cappuccino torta receptjére és meg is sütöttem. A receptem muszáj volt némiképp változtatnom, ugyanis az előírt folyadékmennyiség például a piskótalapokhoz korántsem volt elég, nem piskótatésztát kaptam, hanem egy darabos valamit és a krémbe sem kellett annyi cucc, amennyit írtak hozzá.

Szóval a módosított recept hogy sikerüljön a tortácska - hozzávalók:
Vizes piskótához
 - 8 dkg finomliszt
- 1 mokkáskanál sütöpor
- 1 apró csipet só
- 10 dkg kristálycukor
- 2 tojás
- 4 evőkanál víz
- 1 teáskanál vanília aroma

Kávés piskótához
- 20 dkg finomliszt
- fél csomag sütőpor
- 1 csipet só
- 15 dkg kristálycukor
- 4 tojás
- 1 csomag vaníliás cukor
- 0,5 dl főtt kávé
- 9 evőkanál víz (ez a liszt minőségétől függően változhat)

Kávés krémhez
- 3 dkg finomliszt
- 1 evőkanál étkezési keményítőpor
- 6 dkg cappuccino por vagy 3in1 instant kávé por
- 12 dkg kristálycukor
- 5 dl tej

Elkészítés:
A piskótákat külön-külön megsütjük, a tészták összeállításánál előbb a szárazanyagokat keverjük össze, majd a folyékony hozzávalókat és végül a tojások felvert fehérjével lazítjuk a masszát. 200 fokra előmelegített sütőben a vizes piskóta 10 percig, a kávés pedig 20 percig sül, utóbbinál kapcsoljuk le a sütőt amint letelt az idő és hagyjuk még bent, mert a közepének kell még pár perc.

Ha kivettük a sütőből a piskótákat, hagyjuk őket kihűlni, majd a kávésat vágjuk félbe, mert így jobban is hűl, nomeg ez lesz a teteje+az alja a műremeknek :)

A krémhez a hozzávalókat beleteszem egy lábosba és közepes lángon kézi habverővel sűrűre főzöm, majd hagyom kihűlni. A recept 6 dkg cappuccino port ír, azonban én nem tartok itthon ilyet, csak 3in1 kávét. Úgyhogy fogtam belőle 3 tasakot (3x18gramm) és egy 2 grammos instant kávés tasakot és ebből szerkesztettem össze a kávés ízeket :)



Eredetileg a kihűlt krémhez kellene dolgozni 20 dkg vajat és 18 dkg porcukrot amit kikeverünk, de a krém maga már annyira édes volt, hogy kiiktattam a porcukrot. Jöhetett a margarin. A 20 dkg-ból talán ha 8-at sikerült beledolgoznom a kihűlt krémbe, több nem ment, így is márványosra sikerült a hideg margarin miatt, úgyhogy több anyagot nem dolgoztam bele, jöhetett az összeállítás.

A kávés piskóta kerül alulra és jöhet rá a kávés krém 1/3-a, rákerül a vizes piskóta, ismét 1/3 réteg krém, majd a kávés piskóta tetejével fejezzük be a műveletet és a maradék krémet a tetején eloszlatjuk, valamint az oldalát is beborítjuk (ha még marad krém - nekem nem maradt :P )

Díszítéshez csak rózsaszín cukorgyöngyöket találtam, így jött ki a nem éppen kontrasztos, ám de annál finomabb tortácska. 3 nap múlva is könnyű desszert (nem áll össze a krém és nem keményedik be), a tészta szaftos! maradt, ízre pedig isteni a süti, bármikor is esszük :DDD

Hozzá kell tenni, hogy én piskóta hosszában történő kettévágásában egyáltalán nem vagyok gyakorlott, azonban a kávés piskóta annyira jó állagú lett (nem az a morzsás, szétesős piskóta), hogy fogtam, a felső feléből kivettem tésztát és belenyomkodtam az alsó felébe és szinte nem is látszódott, majdhogynem olyan volt, mint a gyurma. Vigyorogtam :)

Nincsenek megjegyzések: